irissessink.reismee.nl

We zijn alweer een maand verder!

Het is alweer een maand geleden dat ik hier aangekomen ben. De tijd gaat best snel!

Nu ik net een beetje gesetteld ben gaat er alweer een boel veranderen. Het is namelijk zover! De kinderen gaan naar school. Dit betekend dat het routine wat we tot nu toe gecreeërd hebben weer omgegooit word. Afgelopen donderdag was de allereerste schooldag van de oudste. Wat zag ze er prachtig uit in haar uniform! De jongste ging voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Het is s'ochtends nu wel erg stil zonder de meiden om je heen.

Vanaf vrijdag ben ik weer alleen in de dagen. Deze week werk ik samen met de ouders om mij wegwijs te maken in het hele schoolroutine.

Deze weken heb ik veel ondernomen. Ik ben een weekend met de moeder en de kinderen naar Trallee geweest. We gingen op bezoek bij oma. Wat is Trallee ontzettend mooi ondanks dat het weer erg tegenzat! We zijn naar een kermis geweest en de moeder heeft mij naar de pier gereden aangezien ze hier opgegroeit is. Daar is echter een schroef in de band van de auto gekomen! Daar stonden we dan met een lekke band op een zaterdagavond.. Na rondgebelt te hebben, hebben we gelukkig nog iemand kunnen vinden die de band kon maken.

Ook ben ik naar Blarney geweest de volgende zondag met wat andere aupairs die ik hier ontmoet heb. We zijn in het kasteel geweest en hebben rondglopen in de tuinen. Een erg mooie plek en zeker een aanrader om heen te gaan! Een echte attractie is het kussen van the Blarney Stone. De legende gaat dat als je dit doet, krijg je de kunst van de vleierij en kletspraat. 'The gift of Gab' genoemd.

Afgelopen donderdag ben ik voor het eerst wezen shoppen in Cork met een aupair. Cork is een mooie stad om te winkelen! Ze hebben er vanalles. De vrijdag ben ik hier uit geweest. Dit is hier heel anders dan in nederland. Het uitgaan hier begint al vrij vroeg. Rond 22.00 uur en gaat tot lang door. Het bestaat meer uit het bezoeken van pubs dan dansen in clubs wat ontzettend leuk is! Je ontmoet veel verschillende mensen aangezien iedereen met elkaar praat. Erg gezellig!

Reacties

Reacties

Oma

Hoi Iris, ik merk wel dat je het erg naar je zin hebt en zo te lezen al leuke contacten hebt gelegd.
Ik ben blij voor je en hoop dat het hele komende jaar zo zal zijn.
Veel plezier nog en groetjes Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active