irissessink.reismee.nl

September is alweer voorbij.

De tijd vliegt hier in Ierland! Voor je het weet is er nog een maand voorbij.

Het weer hier is ontzettend raar de laatste tijd. Het ene moment loop je buiten in de hete zon en 5 minuten later is het aan het stortregenen. Je weet niet meer wat er te wachten staat en dat maakt tripjes plannen ontzettend lastig.

De kids hebben het naar hun zin op school. Gelukkig maar! Ik ben nu de hele ochtend alleen in het huis. Op het moment ziet mijn dag er zo uit: Om 8.30 vertrekken we van huis om de oudste naar school te brengen en de jongste naar de peuterspeelzaal. Na deze ritjes is het 9.15 voordat ik thuis ben. Hier heb ik wat tijd voor mijzelf wat wel fijn is. Ik kan in mijn eigen ritme de boel aan kant maken en mijn series kijken terwijl ik aan het strijken ben. Om 12.15 haal ik de kleine op van de peuterspeelzaal. We relaxen, spelen een beetje en gaan lunchen. Om 13.30 stappen we in de auto aangezien de school uit is om 13.45. We halen de oudste op en thuis gaan we wat leuks doen voor 2.5 uur en dan zijn de ouders alweer thuis.

Ik heb het ontzettend naar mijn zin hier. Er zijn ontzettend leuke meiden hier in de buurt waar ik veel mee rondhang. Fransen, Duitsen en Australisch. De Spaansen en meeste Italianen zijn niet erg gezellig. Ze weigeren om Engels te praten. Nouja, dan niet. Elke woensdag zitten we in de plaatselijke pub met een drankje. Dit breekt lekker de week. In het weekend verschilt het wat we doen.

Afgelopen zaterdag(24-09) zijn we naar een gevangenis geweest in Cork City en hebben we heerlijk gelunched met burgers en cocktails. S'avonds natuurlijk nog even de plaatselijke pub in voor wat extra wijntjes. Het weekend ervoor(17-09) hebben we geshopt in Cork City en s'avonds afgesloten in de pub. We worden al herkend en de drankjes weten de bartenders al uit hun hoofd, haha!

We gaan nu oktober in. De maand wat in teken staat van Halloween. De kinderen zijn er al vollop mee bezig en de costuums zijn al uitgezocht. Het worden heksen! Ik ben erg benieuwd naar deze traditie en naar het trick or treating.

Reacties

Reacties

Oma

Wat gaat de tijd snel, alweer 2 maand in Ierland en gelukkig nog steeds naar je zin.
Geniet er maar lekker van.
groetjes Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active